Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Renault - Laguna képes leírás - Renault.tlap.hu
részletek »

Renault - Laguna - Renault.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: renault.tlap.hu » Renault - Laguna
Keresés
Találatok száma - 4 db
Laguna 2007

Laguna 2007

Eddig körülbelül hatmillió kilométert tett meg a legnehezebb éghajlati és útviszonyok között. És mindezt csak a mi, pontosabban a vásárlók kedvéért. Vagyis a Renault semmit nem bízott a véletlenre; már a tervezés, a gyártási engedélyezés, valamint a gyártás során arra törekedett, hogy az Új Laguna erős és főleg megbízható legyen! A széles motor és sebességváltó-kínálat, illetve a legmagasabb szintű biztonság pedig már csak ráadás a példás minőség mellett. A Renault Kötelezettségvállalások 2009 nevű akcióval nagy célokat tűzött ki maga elé a francia vállalat, többek között azt, hogy az új Laguna a szegmens, azaz a felső-középkategória első három helyezettje között legyen a termék- és szolgáltatásminőség tekintetében. Ezért a 2007-es kiadás fejlesztését kiemelt figyelem követte, s az erőfeszítések nem érnek véget a gyártósor elhagyásakor. Már az első digitális maketteknél figyelembe vették például a gépkocsi karbantartását, javíthatóságát, ezáltal az üzemeltetési költségek is kedvezőbbekké váltak.

Laguna Privilege IDE

Laguna Privilege IDE

Teszt A motor bárminemű megtorpanás nélkül, teljesen egyenletesen húz. A nyomatékleadás kiegyensúlyozott, a leggyakrabban használt középső fordulatszám-tartományban jó a vonóerő. 2000 és 5600 között a maximális nyomaték 85 százaléka kihasználható. A legnagyobb nyomaték 200 Nm 4100-nál, ami a legmagasabbak közé tartozik a kétezres benzinesek között. Szintén jó a 70 lóerős literteljesítmény. A menetteljesítmények a kétliteres benzinesek között átlagosak, nem kifejezetten dinamikus a Laguna IDE. A tesztautó váltója jóval elmaradt a korábban vezetett Lagunák pontos, kis erővel kapcsolható, szorosan megvezetett váltójától. Gyors váltások ellen könnyen azonosítható zajokkal berzenkedett és akadozva vette be a fokozatokat. A váltó erénye csak a jó áttételezés volt. A gyári ismertető szerint a Laguna IDE motorja részterhelésen sem üzemel szegény keverékkel, és annyira csekély a károsanyag-kibocsátása, hogy megfelel a 2005-től érvényes Euro 4 kipufogógáz szabványnak. A közvetlen benzinbefecskendezéses motorok szívócső-befecskendezéses társaiknál alacsonyabb fogyasztást ígérnek. Városban 11,9 litert fogyasztott.

Renault Laguna Grandtour GT

Renault Laguna Grandtour GT

GT, mint Grandtour, azaz kombi. És még egyszer is GT, mint Grand Turismo, vagyis nagyon-nagyon szabad ferdítésben' sportautó. Szóval ez a Laguna dupla GT. De kit érdekel! Mármint az, hogy kombi! Mert a négykerék-kormányzás és a majd 200 lovas dízelmotor tudatában tőlem akármilyen karosszériája lehetne ennek a Renault-nak. Az mondjuk tény, hogy a Grandtour Laguna jobban néz ki, harmonikusabb, mint a sima' Berline; olyan mintha ez lett volna az eredeti forma, s csak később kényszerből alakították volna át. De mint mondtam, kit érdekel?! Lényegtelen. Ahogy a csomagtartó mérete vagy praktikuma úgyszintén. Akinek ez számít, az vegyen 1.5 dCi-t.A közel 200 ló már érdekesebb! Pontosabban 180! 2 literes dízelmotortól nem semmi! Hát még ahogy megy! Egy darabig persze ez is csak lézeng, keresi önmagát, de ha megtalálja, ha eléri a kellő fordulatszámot, akkor aztán úgy odacsap az ostorral'... Csak bírjuk követni az eseményeket. Mert aztán sűrűn kell kapcsolgatnunk, jobb esetben' indexelnünk, kerülgetnünk a forgalom többi résztvevőjét, akik érthetetlenül lassúak, nehézkesek a Laguna GT-ből nézve.

Laguna II

Laguna II

Látványos, kissé vad külsőségek között mutatta be a Renault Hungária a márka reménységét, a Laguna II-t. A világtörténelem legbiztonságosabb autójának prezentációját a Közlekedési Múzeumhoz épített Laguna Bolygó, electric boogie-bemutató, kék megvilágítású büféasztal és Doszpot Péter-hasonmásverseny tette teljessé. Természetesen a fő-életvédelmis szelleme csak annyiban volt jelen, amennyiben nagy testű, igen rövid hajú, határozott fellépésű kaszkadőrök mutattak be kötelékben egy vaktöltényes lövöldözéssel egybekötött csúszórükverces fordulót, melyben a szinkronúszáshoz hasonlóan egyszerre fordult a két Laguna. A rajtaütés annyira jól sikerült, hogy a fotósok kedvéért, akiknek még élességet állítani se nagyon volt idejük, megismételték a mutatványt. Az új Laguna meglepően jól vezethető csatahajó, a 120 lovas dCi-vel szerelt változat is kifejezetten fickós. Nagy méreteihez és súlyához képest kifejezetten jól tűri az agresszív, padlógázos kanyarvételt és a szlalomozást. A csúcskategóriás biztonságnak így első blikkre egyedül a panoráma látja kárát.

Tuti menü