Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Renault - Clio képes leírás - Renault.tlap.hu
részletek »

Renault - Clio - Renault.tlap.hu

Képes leírás

Itt vagy: renault.tlap.hu » Renault - Clio
Keresés
Találatok száma - 8 db
Teszt:  Clio 1.2 16V

Teszt: Clio 1.2 16V

A Renault Clio Év Autója címmel kitüntetett első generációja 1998-ban adta át helyét a második sorozatnak, amelyből több mint 1,9 millió darabot adtak el. 2003-ban várható a Clio harmadik sorozata, ám hogy addig se csökkenjen az érdeklődés az autó iránt, a Renault felújította a második generációt. Az alkatrészek több mint ötven százalékát érintő átdolgozással a Vel Satishoz hasonló első lámpákat kapott az autó, amelyekben a fényszórók fölé került az index. Lendületesebbé teszi a modellátdolgozás utáni Clio külsejét a motorháztetőt kettéosztó él. Méreteiben nem változott az autó, hossza 3773 milliméter, szélessége 1639 milliméter. A vezess.hu szerkesztősége a Clio 1.2 literes, 16 szelepes, 75 lóerős motorral szerelt változatát tesztelte. A Dynamique felszereltségű autó a Renault Sport kollekcióba tartozott, így sportos extrák is az alapfelszereltség részét képezték. 15 colos könnyűfém felnikkel értékesítik a Clio ezen típusát 185/55 R15 gumikkal, amelyek remek útfekvést és a kisautók átlagánál gyorsabb kanyarodást tesznek lehetővé. A szélesebb gumiknak azonban magyar utakon megvan a hátrányuk is.

Teszt: Clio 1.5 dCi

Teszt: Clio 1.5 dCi

A Renault-n kívül alig találni a Clio osztályában kis dízelmotort. A nyáron alaposan felújított Renault Cliót 1,5 literes közös nyomócsöves dízelmotorral próbáltuk ki.A Renault nyáron hajtott végre alapos modellfrissítés kisautóján, a Clión. Az 1998-ban bemutatott Clio új orr- és farkialakítást kapott, belső kidolgozása sokkal igényesebb lett, biztonsági felszereltsége a kategória etalonjává emelte és egy modern dízelmotor is felkerült a motorpalettára. Korábban már kipróbáltuk az új Clio háromajtós változatát 1,2 literes benzinmotorral, most a dízel van soron. Az 1,5 literes közös nyomócsöves dízelmotor kétféle teljesítménnyel létezik, hazánkba azonban egyelőre csak a gyengébb, 65 lóerős dízelmotorra szerelt változatok érkeznek. A két és feledik Clio legjellegzetesebb pontja a hatalmas lámpákkal és nagy hűtőráccsal figyelemfelkeltővé tett orr-rész. A tanulmányautóból szériává avanzsált Vel Satis és Avantime nagy Renault-któl érkező lámpák előbb-utóbb a teljes Renault modellpaletta jellegzetességévé válnak majd. A hátsó lámpatestek is módosultak, de itt a különbség nem olyan számottevő. Nagyobb lett az embléma, amely magában rejti a csomagtér nyitógombját is.

Totalcar - Minek ide tiptronic?

Totalcar - Minek ide tiptronic?

Minek ide tiptronic? - Amikor pár éve kihozták az új Cliót, nem tudott felizgatni. Aztán láttam egy CLIO V6-ot: 3 literes motor a hátsó ülés helyén, brutális, buldogszerű kinézet. Hatalmas kerekek, 230 ló stb. Azóta másképp nézek a kisautóra - bizony, bizony az imázs. Mert hogy nem éri meg gyártani, az biztos. Nézzük, mit tudnak a kisebb Cliók. 2,0 - drága. 1,6 - csak 3 ajtós. 1,2? Na, hagyjuk! Ha lenne egy erős 1,4-es... És meg is érkezett. Az 1,4-es motor 98 lőerővel jól hangzik, ennyi pont elég. Van automata, adaptív, meg egyebek. Legalább nem kell az amúgy sem túl jó, franciásan akadozó váltóval bíbelődni. Ha már kicsi, legyen fullos. Az RXE felszereltség: szervo, ABS, klíma, fedélzeti komputer, CD, légzsákok, motoros ez-az - pár éve ez a felszereltség igencsak a luxus osztály jellemzője volt. A hely elöl remek, hátulra inkább a háromezres motort szeretném, de azért elviselhető. A kellemes velúr bevonatú ülés magassága tág határok közt állítható. A motortérben fekete műanyag szívócsövek (polírozásos motortuning kizárva). Nagy ,,F1' felirat, ez elég vad. Szerviz húszezrenként. Indítás...: a motor halk, és gyorsan bemelegszik.

Clio Sport V6

Clio Sport V6

Clio Renault Sport V6 Elsőként az 1998-as Párizsi Autószalonon mutatkozott be tanulmányautóként a Renault Sport és a TWR (Tom Walkinshaw Racing) által készített V6-ossal hajtott Clio, idén novemberben pedig már piacra is kerül Nyugat-Európában. A TWR által kis sorozatban összeszerelt autó a két ülése mögött elhelyezett 24 szelepes, 230 lóerős V6-osával és hatfokozatú sebességváltójával a Clio Renault Sport V6 egyedi jelenség. Az 1990-ben megjelent Clio gyorsan a kiskategória egyik bestsellere lett. A sikeres eladási adatokat a Clio 2 viszi tovább, melynek palettája a Renault Sport emblémát viselő változatokkal is bővült. 1998-ban a Clio Renault Sport V6 Trophy kupasorozat versenyautóin alapuló prototípus debütált, majd a kedvező fogadtatás után a Renault az angliai TWR-rel (Tom Walkinshaw Racing) együttműködve mindössze 18 hónap alatt szériaéretté fejlesztette az autót. A TWR a Renault Sporthoz hasonlóan régóta jelen van az autósportban (Arrows a Formula-1-ben) és olyan exkluzív sportkocsikat fejlesztett és gyárt, mint a Jaguar XJ 220, Aston Martin DB7 vagy Volvo C70.

Kombínó

Kombínó

A szupermini kategóriában hol el-, hol feltűnnek a kombikarosszériás változatok. Volt idő (a kilencvenes évek elején), amikor a négyajtós kisautó volt a divat, de hosszú távon a hagyományos csapotthátú öt- és háromajtós formák uralmát az olcsó, praktikus felépítéseknek sem sikerült megtörniük. A kis kombik léteztek ugyan a gyárak kínálatában, de leginkább a dél-amerikai piacra tartogatták azokat. Nálunk és Európában a forma első fecskéi - mint a Peugeot 207SW, a Skoda Fabia Combi - az életstílus-kombik térhódításával jelentek meg ebben a kategóriában. A Renault eddig nem kínált a Clióból puttonyost, a Grandtour azonban nem a korlátozott anyagi lehetőségű családok szükségmegoldása, nem is csak a kevésbé tehetős régiókban, de Németországban, Angliában is forgalmazzák; kidolgozása, felszereltsége, motorkínálata egyértelműen jelzi: a Clio Grandtour praktikus életstílus kiskocsi. A karosszéria összeszerelése rácáfol az amúgy is egyre halványodó sztereotípiára a francia autók gyenge minőségéről (és ezt a következő fejezetben részletesen vizsgálandó belső kidolgozása is hangsúlyozza).

Nőrokonok szolgálati autója

Nőrokonok szolgálati autója

Nőrokonok szolgálati autója - Az első Cliók között került Magyarországra 1990-ben. Az autót annyira megkedveltük, hogy nem is akartuk eladni: végül egy családi ismerőshöz került, és ma is a szemünk előtt közlekedik. Lőjük le a cikk poénját: komoly hibajelenség 12 év alatt sem fordult elő vele. A családi Clio 1990-ben került Magyarországra, vadonatújonnan. Akkoriban az ország a rendszerváltással volt elfoglalva, és rendszert váltott az autópiac is: a régi merkúros Ladák, Skodák, Trabantok mellett megjelentek az első nyugati autók. Többnyire az NSZK roncstelepeiről, de már lehetett rendelni zsír új autókat is. Egy Baumgartner nevű maszek Renault-szerelő például akkortájt hozta be az első új Renault kocsikat. Hogy mi vette rá autóügyben meglehetősen puritán szüleimet egy akkortájt rémisztően drága (Dacia x 3) új autó vásárlására, arra már a hétvégi családi összejöveteleken sem bírnak visszaemlékezni. De hogy belenyúltak a jóba, az bizonyos.

Clio III menetpróba

Clio III menetpróba

Október 3-tól rendelhető a hazai kereskedésekben a harmadik generációs Renault Clio, amit pénteken mutattak be a sajtó képviselőinek. A megújult kisautó minőség- és térérzetre is többet nyújt elődjénél, az induló ár 2,6 millió forint. Hogy miért az idézőjel? Mert az új Cliót szinte már csak jóindulattal lehet bepasszírozni a kisautó-szegmensbe, hiszen másfél centi híján négy méteres hosszal büszkélkedhet. Szép, nagy, jobb, mint elődje volt, minden adott hát, hogy meghódítsa az európai piacot. Be kell valljam, eleinte nem tetszett a Clio III. Kicsit fintorogva, hümmögve nézegettem az első nyilvánosságra került fotókat, s még a hazai premieren is ferde szemmel pillantgattam az új Renault-ászra. Azóta viszont valami megváltozott; magam sem tudom, mi történhetett velem, de a pénteki fejtágítón azon kaptam magam, hogy lelkesen nézegetem a különböző képeket és videókat, s várom, hogy a prezentáció mielőbb véget érjen, s kezembe nyomjanak végre egy slusszkulcsot.

 Clio RS

Clio RS

A Renault Sport formavilága köszön vissza az első lökhárítón a kétszínű fényezésnek és az F1 lécnek köszönhetően (55 ezer forint felár). Aerodinamikus légbeömlője segíti a 203 lóerős motor hűtését, az erőforrás 7100-as fordulatszámon éri el maximális teljesítményét, 215 newtonméteres csúcsnyomatékát 5400-nál adja le. A Clio RS teljesítményéről árulkodnak a szélesebb első kerékjárati ívek, az oldalsó levegőbeömlők. A 17 hüvelykes metálszürke AX-L keréktárcsák jól mutatnak.

Tuti menü